وبلاگicon
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنایع دستی و محجصولات ارگانیک گیوه آی آر

6 نماینده استان کردستان خواستار توقف عملیات

چیا.نودشه کلوپ

به گزارش چیا_نودشه کلوپ

6 نماینده استان کردستان خواستار توقف عملیات موسوم به

نجاتبخشی و لوله گذاری و حفاری در دیواره و داخل چشمه بل شدند

متن نامه: (شماره نامه 4234 مورخه 15 شهریور 1392)

 

برادر ارجمند جناب آقای مهندس چیت چیان
وزیر محترم نیرو
موضوع: دستور توقف عملیات موسوم به نجاتبخشی و لوله گذاری و حفاری در دیواره و داخل چشمه بل
با سلام و تحیت؛
احترامأ، ضمن عرض خسته نباشید به مناسبت زحمات آن وزیر محترم و همکاران پرتلاش وزارتخانه متبوع در طی یکسال از روی کارآمدن دولت مردمی تدبیر و امید، به استحضار می رساند چشمه کارستی و تاریخی بل که متأسفانه در میدان عملیاتی پروژه سد داریان واقع شده وبیم آن می رود که با آبگیری سد مذکور این منبع مهم حیاتی از بین رفته وشاید درسال جاری دغدغه مسئولین استان های کردستان و کرمانشاه ،گروه کاری ویژه نجات بخشی چشمه بل ،مجمع نمایندگان استانهای کردستان و کرمانشاه و همچنین اساتید دانشگاهی و دانشگاهیان ،ائمه جمعه و جماعات وخانه کشاورز و صدها انجمن و نهاد مردمی، روستائیان و کسبه و بازاری ،هنرمندان و فرهنگ دوستان از سراسر ایران اسلامی به سمع و نظر حضرتعالی رسیده باشد.و این دغدغه ها باعث شد که آبگیری سد داریان منوط به نجات چشمه بل گردد اما در حال حاضر عملیاتی که تحت عنوان نجات بخشی توسط کارفرما صورت می گیرد در مرحله اول و در ظاهر باعث از بین بردن مظهر چند هزارساله آن گردیده ودرباطن عملیات حفاری کنونی ممکن است بافت طبیعی کارستی را که باعث ایجاد دبی فعلی چشمه (4000 لیتر در ثانیه ) گردیده است از بین برده و دبی چشمه مذکور را دچار نقصان نماید. همچنین در مرحله بعدی که از چند روز پیش آغازشده عمیات لوله گذاری بر دهانه چشمه میتواند لطمات سنگینی را به این منبع حیاتی آب در منطقه اورامانات وارد نماید.
جناب آقای وزیر مردم ما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شادمانی بی سابقه ای از خود نشان دادند و این مورد در خصوص کردستان و اورامانات و کرمانشاه شاید بیشتر از سایر نقاط کشورنمود پیدا کرد مصداق این جمله همانا تعداد آرای این استان به دولت کریمه تدبیر و امید است .این در حالی است که خواسته نجات چشمه بل تنها خواسته مردم این مناطق نیست بلکه خواسته کل ایرانیان است چون این چشمه یکی از آثارمهم ملی این سرزمین بوده و به شماره 64 در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسیده است . همچنین این چشمه یکی از ارکان فرهنگ غنی اورامانات که از بکرترین و کهن ترین فرهنگهای ایران زمین محسوب می گردد .
لذا شایسته است خواسته منطقی ملت را درخصوص توقف تمامی عملیات موجود بر روی چشمه بل و حفاری ها را در منطقه کارستی چشمه مذکور متوقف و دستور انجام مهندسی ارزش با حضور گروه کاری ویژه نجاتبخشی چشمه بل به سرپرستی دکتر سید مختار هاشمی بر اساس مفاد نامه استاندار محتر م کردستان به شماره 21443/1/65 مورخه 30/4/93 برای رسیدن به یک راهکار علمی مناسب از سوی آن وزیر محترم صادر گردد.
بدین لحاظ از جنابعالی تقاضامند است در راستای اهداف آن دولت محترم در حفظ منابع آب و خاک این سرزمین که تصمیماتش نشان از تدبیر بوده و انجامش باعث ایجاد موج امید و شادمانی برای ملت می باشد ، نسبت به خواسته های عنوان شده دستور مقتضی و عاجل را صادر فرموده وعملیات تخریبی بر روی چشمه بل را متوقف نمایند و مهندسی ارزش را به مرحله اجرا درآورند. قبلأ از همکاری و مساعدت آن مقام عالی وزارت کمال تشکر و قدردانی را دارد.
امضاء کنندگان: مجمع نمایندگان استان کردستان: سید محمد بیاتیان، محسن بیگلری، سید احسن علوی، سالار مرادی، امید کریمیان و حامد قادرمرزی



چاپ این صفحه
websaite nowdeshehcloop.ir

جستجوگر گوگل؛لطفا عبارت را وارد کنید
بسم الله الرحمن الرحیم خیر به ده سه رو چه ماما

نویسندگان ومشاوران